Thursday, April 8, 2010

Kisah Itu pun Sampai Jua ke Penamatnya...

maka kisah laila majnun..mulai surut di lautan hati...maka kisah husrev dan shirin juga sayup2 lagi kedengaran...yang terdengar..cerita dari penjara resah..cerita dari lorong2 sepi yang menakutkan...cerita hati yang luka...dan cerita-cerita..dan cerita...semuanya tentang lara....

kususuri hari2 mendatang tanpa cerita cinta hangat..dan secawan kopi mcd pada waktu malam yang dingin ketika jasadmu betul2 disebelah ku..

aku lihat karya2 agung laila majnun..potret husrev shirin yang tergantung...terbakar..dan menjadi abu...lalu berterbangan di udara...

lalu aku gapai..ingin ia cantum semula..tapi aku lupa..ia sudah menjadi abu..maka tanganku hitam..sehitam2nya...

ketika ini..mencari fiksyen mengenai luka dihati...untuk menjadi pengubat dihati....solusinya mungkin bukan dalam senaskah karya...tapi aku gali jua..semahu2nya ingin melupakan majnun yang terlalu kasihkan laila..bagaimana membabi butanya...cintanya itu..harus juga dilupakan...

dan..aku juga ingin lupa...potret yang terlihat oleh husrev...kerana keindahan wajahnya itu juga mahu aku lupakan semahu2nya...seboleh2nya..sekeras2nya...

yang tinggal nanti kisah lara...

No comments:

Post a Comment