Monday, March 8, 2010

Cinta

Di mana letaknya lagi hati ini?

Di awal perkenalan kami...disitu sudah mula ada bait2 cinta yang terjalin...tapi bukan dia...mungkin aku saja..mungkin aku saja yang merasakan perasaan seperti itu..lalu apabila dikhabarkan isi di dalam hati...mula terbit perkataan yang aku jangkakan akan terpacul dari bibirnya..."u gila"...ditambah pula dengan,"tak mungkin u sayang orang tu dalam masa sehari"...cinta...tak ada logiknya..mungkin dia menetap di hati mereka yang ada dalam lingkungan ruang dan waktu....sebenar cinta tidak wujud dalam keadaan sebegitu kerana di situ tidak ada logiknya...ia hanya sesuatu yang abstrak...yang sukar untuk didefinasikan...percayalah...kalau ada yang duduk semeja..memerhatikan dia mengelap telefon bimbit itu...pasti akan terbit sesuatu rasa abstrak itu...yang masih belum muncul definasinya...kerana di dalam hati aku itu letaknya definasi itu...mungkin hati juga bukan berada dalam ruang dan waktu....terletak di luar lingkungan itu...

Ain...sungguh..perasaan itu sangat2 mendalam dan bermakna...kalau terpaksa tangan itu aku lepaskan....aku percaya tanganku akan mengigil sepanjang hayat...mengigil kerana terlalu kasihkan...dan..terlalu menyesal membiarkan kau pergi...pergi...begitu saja...walaupun sudah 2 kali...hati kau itu aku sentuh...namun,akhirnya...

Hati ini di mana letaknya lagi?dikuburan yang sekali sekala saja disinggah cinta...mahupun disanggah cinta...

aku masih rasakan hangat cinta itu...walaupun dalam ruang dan waktu...kau benar2 pergi...

gelap...dan kemudian aku akan hilang...

2 comments:

  1. bkn senang nk dptkan cinta..perlu berusaha jika kte taw ade peluang..cinta skali seumo hidup..

    ReplyDelete